Wednesday 13 April 2016

KERJA LAH PART TIME!!!!

Assalamualaikum,

       Hai guys, sumpah dah lama sangat tak tulis blog, actually blog ni dibuat untuk belajar, itu pun 3 tahun lepas, waktu aku amik diploma business dekat jengka. Hahhahhah.. Sebab dah lama tak tulis dekat sini, aku introduce la dulu nama aku, rabaahtul, tapi semua ahli keluarga aku panggil aku ruby, korg pun boleh panggil aku ruby. Aku anak bongsu dari lapan adik beradik, so aku lah yang kelapan, best weyh jadi anak bongsu selalu kena payung. tapi aku tak tahu la orang lain, sebab nasib kita dekat dunia ni berbeza2... Aku bukan dari keluarga yang berada, tapi sebab dah selalu kena support dengan , mak, abang and akak aku, jadi aku ni jadi susah berdikari, aku nasihat dekat uolls, even korang datang dr mana2 background lepas SPM, pergi lah kerja part time, gaji tu no 2, yang pertama korg nak masa kerja tu adalah pengalaman. Maksud aku bukan pengalam yang kau boleh tulis dekat resume as kau punya exprience untuk apply kerja, tapi pengalaman yang kau sendiri tak nampak seperti cara berkomunikasi itu yang paling penting, yang kau boleh apply waktu kau belajar dan kerja itu bagus utk mmbina tahap konfident kau utk bdepan dengan pelbagai jenis org, aku cakap macam ni, sbb aku xpernah kerja, sepanjang abis SPM smpai lah aku smbung degree, aku still tak conficent dengan diri aku, boleh ke aku buat kalau ada apa2 tugas yang nak diberi... aku jadi tak nak buat kerja yg bagi bos bagi, aku cakap ni sebab aku tak korg jd macam aku lah.. pemalu x btempat... aku ni baru je kerja selepas setahun aku bsantai dekat rumah fikir nak kerja apa, last2 aku kerja bahagian admin.. okay la jiwa aku... walaupun xbest mana.




Ni aku, belanja sikit gambar family aku yang bahagia (In sha allah), gambar ni waktu aku convo, ramai jugak lah ahli keluarga aku datang waktu ni... ok lah aku ada kerja nak buat ni.. love u guys,, kalau rajin 2 3 tahun sekali aku tulis dekat blog ni,,, assslamualaikum...

No comments:

Post a Comment